פשטות

פשטות היא היופי
פשטות היא התיחכום האולטימטיבי/לאונארדו דוינצ'י

מקום פשוט לחינוך תרבות ואמנות

 

7. גלרייה לאומנות הנשק העתיק-ע"ש יעקובי יוסף ז"ל  |  8. הערכה חליפית-מבחן תלת שלבי- מה זה?  |  10. פשטות-מהספרים  |  11.פשטות מהסרטים  |  12. פשטות בצבעים  |  13. בעלי קושי בעיבוד חושי-יש דבר כזה  |  15."חמולה" מקום טוב לגדול  |  18. פעוטונים מציאות אפורה בעטיפה ו ... דה-ד"ר דליה שחף  |  18.זוגיות-לא מה שחשבתם-גילוי נאות  |  19.האישה הישראלית מעידן של שסע עדתי לעידן של שסע מיגדרי  |  46.לטייל עם סבא שומיק  |  מצבות מדברות אל העתיד  |  רמזים , ראיות, ושאלות שמאחורי מצבות  |  


 


להצטרפות לרשימת התפוצה הכנס את כתובת הדואר האלקטרוני שלך:
 


הסרט-"סיכון מחושב"
שאלות למחשבה/
2008
ד"ר דליה שחף מרצה במכללה לחינוך "אוהלו"
לתגובות : drdalia@012.net.il מותר לצטט, לשכפל ולהפיץ פרסום זה תוך ציון מקור המידע ושם הכותבת

הסרט שלפניכם נראה סרט תמים שמטרתו לבדר כביכול שעה קלה את הצופים. מסתבר שסרטים כמו שירים הם הדרך החזקה ביותר להעביר מסרים ולעצב דעת קהל.
סרטים יותר מהטפות כנסייתיות, או תעלומה כתובה, או שליטים של תנועות מחאה, עיצבו חלק גדול מהציפיות ממערכת החינוך סרטים כמו "לאדוני באהבה", ואחרים הם בעצם דרך להציב מודל למורה האידיאלי כאשר המסר הוא שמצפים שכל מורה מהשורה ישאף להיות כמו גב' גונסון. כצפוי המורים בסרטים עוסקים בכיתות קשות והצלחותיהם מדהימות אלא שלצערנו הם עוסקים בתלמידים שחקנים ולא בכיתות אמת בחיים האמיתיים ההצלחות הרבה יותר צנועות, ושיטות ההוראה אינן בהכרח שיטות רצויות לאימוץ כפי שנראה בסרט זה ובסרטים אחרים.
מה שמתבקש מכם בתרגיל זה הוא לצפות בסרט רצוי פעמיים ולרשום לעצמכם הערות על פי ההנחיה
 
1.אחת העצות שנותן האל לגב' ג'ונסון-המורה, היא שתנסה להרשים את תלמידיה-מה שהמורה עושה הוא להתלבש במעיל עור ומגפי עור ולחכות לתלמידיה כשרגליה על השולחן.
מה דעתך על אקט מסוג זה ? האם זה היה יעיל כיצד הגיבו התמידים-בלעג קראו לה קאובוי וכו'
2.המעשה הבא היה למצוא מישהו שיודע קארטה מה בעצם הייתה המטרה שלה? האם הצליחה?
3.המורה מציג אג'נדה מעניינת " כל אחד מכם הוא טירון בעל עבר נקי ....לכל אחד יש טוב מאד ומעתה והלאה עליו להתאמץ לשמור עליו...." מה דעתך על הרעיון הזה כהתחלה עם תלמידים רוויי בעיות משמעת.? 
4.המורה מקבלת לידיה את תוכנית הלימודים- ומוצאת אותה בלתי מתאימה לדעתה –היא בוחרת את המשפט המהממם "אנחנו בוחרים למות" המנהל מגיב לשינויים שהיא עושה במשפט מעניין
צטט אותו ונסה לצדד באחד הצדדים.-
 5.לאורך כל הסרט משתמשת המורה בשוחד בצורות שונות על מנת לגרום לתלמידים ללמוד ציין מהם המקרים ומה דעתך על דרך זו
מה יכולה הייתה לדעתך להיות האלטרנטיבה לחטיפים, לבילוי בלונה פארק ועוד.
6.לאחר התיגרה בין ראול וחברו לבין אמיליו ממהרת המורה לבקר בביתו של ראול ושם היא מפליגה בשבחיו האם אין זה מוזר שהיא מציינת שהוא לא עשה דבר רע? האם הוא לא חבט באמיליו ? האם לא חזר להתקוטט איתו?-
7.על פי החליטה גב' גונסון שראול הוא התלמיד הראוי ביותר?
8. המורה מבקרת בביתו של אמילו גם כן לא מתוארת השיחה שם רק תגובתו של אמיליו למחרת היא שהוא מתריס כנגדה שהיא ביקרה גם בביתו של ראול-מה הייתה לדעתך כוונתו של אמיליו בדבריו?
9. הביקור האסור בלונה פארק והשקרים של המורה להנהלה לאחר מכן –כיצד אתה מתייחס לכך ? כיצד היית נוהג/ת את/ה?
10. המורה בוחרת להעדיף מס' תלמידים האם בחירתה מוצדקת לדעתך האם אתה כמורה היית בוחר/ת תלמידים אחרים? את מי?
11."ארוחת ערב" במסעדה מפוארת האם נראית לך ראוייה? לאור ההתפרצות של ראול על המלצר בסוף הארוחה כיצד נראה לך כל הרעיון וכיצד היית נוהג/ת את/ה?
12. הפרס כלל ארוה לשלושה תלמידים בגיל הטיפשעשרה כשבסופו של דבר רק ראול הגיע האם נראה לך שזו דרך נאותה וחינוכית לייצר מצבים בהם מורה צעירה יוצאת לבילוי עם נער בגיל העשרה, מה היה קורה אילו אמיליו היה זוכה בפרס לאור התקשורת הראשונית שלו איתה ז"א הדרך שסיגל לעצמו לתקשר עם מורותיו בדרך של חיזור מתוך הכרה בערכו כזכר צעיר ומושך?
13. ההזמנה למסעדה הביאה לכך שראול נאלץ לקנות מעיל ראוי שלא היה לו על מנת שלא יתבייש במסעדה האם כל האירוע היה שווה את ההסתבכות ל ראול בהלוואה שלא היה לו סיכוי להחזיר.
האם נראה ראוי וסביר שהמורה שהבינה שהיא הגורם לבעיה הלוותו לו את הכסף ? האם ראוי שיהיו חובות מסוג זה בין מורה לתלמיד?
14. מה היה לקוי בפרס שהציעה המורה ?
15.ביקור הבית אצל דורל ואחיו שפרשו מלימודים מעמיד את גב' גונסון שוב מול העובדה שהיא לא מבינה דבר בעולמם של תלמידיה האם שם מסבירה לה את הדברים בדרך הכי בוטה שאפשר, מה היו הדברים? מה הבנת מדברי האם ? כיצד ניתן היה למנוע זאת?
16.המשגה האחרון של גב' גונסון היה הניסיון להציל את אמיליו מחייו בשיחה שהיא מקיימת עימו לאחר הקטטה עם ראול הוא לועג להתנשאות שלה ולעובדה שהיא יכולה להציל אותו מחייו , שוב אמיליו מנסה ללמד אותה שהיא לא מבינה דבר על חייהם של תלמידיה ולמרות זאת היא ממשיכה לייצר אצלם ציפיות שמביאות בסופו של דבר למותו של אמיליו. בסרט ישנה נטייה להטיל את האשמה על המנהל שכביכול לא קיבל אותו לשיחה בשל העובדה שלא דפק בדלת ,? מה דעתך?
17.מהניסיון של אמיליו והנסיון של ראול במסעדה מה לדעתך הייתה צריכה גב' גונסון ללמד את תלמידיה לפני שלקחה על עצמה לתקן את עולמם, אילו כלי הישרדות היו מונעים את מותו של אמיליו? גב' גונסון בעצמה ננזפת ע"י המנהל על כך שהיא מתפרצת לחדרו של המנהל מה דעתך על כך?
18.בנערכת היחסים עם קאלי לא ממש ברור מי בוגרת יותר גב' גונסון או קאלי הסבר כיצד זה בא לידי ביטוי? כיצד מבהירה לה קאלי שהעובדה שהיא דוחפת את אפה לעינייני אחרים בלתי רצויה?
19.האם היית בוחר את המורה בסרט זה כמודל לחיקוי בעבודתך?
20.האם יש חשיבות לעובדה שהסרט מציג את גב' גונסון כגרושה שהגיעה להוראה כי חיפשה תחליף למשפחה שאין לה?
21. האם העובדה שהיא הייתה אישה מוכה איננו עומד בסתירה להיותה חיילת מארינס?
 

לייבסיטי - בניית אתרים