פשטות

פשטות היא היופי
פשטות היא התיחכום האולטימטיבי/לאונארדו דוינצ'י

מקום פשוט לחינוך תרבות ואמנות

 

7. גלרייה לאומנות הנשק העתיק-ע"ש יעקובי יוסף ז"ל  |  8. הערכה חליפית-מבחן תלת שלבי- מה זה?  |  10. פשטות-מהספרים  |  11.פשטות מהסרטים  |  12. פשטות בצבעים  |  13. בעלי קושי בעיבוד חושי-יש דבר כזה  |  15."חמולה" מקום טוב לגדול  |  18. פעוטונים מציאות אפורה בעטיפה ו ... דה-ד"ר דליה שחף  |  Relationship - not what you thought - proper disclosure 18.  |  19.האישה הישראלית מעידן של שסע עדתי לעידן של שסע מיגדרי  |  46.לטייל עם סבא שומיק  |  מצבות מדברות אל העתיד  |  רמזים , ראיות, ושאלות שמאחורי מצבות  |  


 


להצטרפות לרשימת התפוצה הכנס את כתובת הדואר האלקטרוני שלך:
 


 

ד"ר דליה שחף
סומכת ומלווה הורים לילדים בעלי קושי בעיבוד חושי
ובעיות התנהגותיות שמקורן בקושי חושי.
לפגישת ייעוץ ניתן להתקשר ל- 052-2254400
הפונים מוזמנים לקרא  בנושא באתר זה: מאמרים 13,14


 

מהו קושי בעיבוד חושי?
ילדים רבים נולדים כאשר הסינון החושי  שלהם פגום. הדבר מתבטא בכך שהם חווים את העולם כמו שהוא מבלי שהגוף  ימתן את הגירויים הנוגעים , בעור,  האוכל בלשון , השמיעה חדה מדי, והאור צורב בעיניים.
 הבעיה הופכת את העולם לגיהנום עבור ילדים אלו. כל דבר שנוגע בעורם מכאיב, מסוגי בד שונים ועד תוויות הבגד שמהוות סיוט, (עד שמישהו מרחם עליהם ומוריד אותן). הילדים סובלים ממעברים מאור לחושך והם זקוקים למשקפי שמש אחרת הם מעדיפים לא לצאת מהבית, ילדים אלו התקשו ומתקשים לבלוע סוגי מזון מסויימים עד גיל מאוחר בשל המרקם, והבעיה החמורה ביותר היא בעייתם של אלו שסובלים מרגישות יתר של חוש השמיעה. אלו נבהלים מכל קטנוע שעובר בסביבתם, שואב האבק המופעל הוא מפלצת שמאיימת לבלוע אותם, ילדים הבוכים בסביבתם מהווים איום שיש להשתיק ועוד ועוד.
ילדים בעלי קושי בעיבוד חושי מתמודדים עם העולם בשתי צורות
1. מסתגרים, לא יוצאים מהחדר  או הבית,  שם הם מרגישים מוגנים, מעדיפים להתרחק מחברת ילדים שקולותיהם או מגע אקראי גורם להם סבל, ילדים אלו במצב יחסי טוב כי החברה יותר אמפטית לבעייתם בשל היותם פסיביים, מפוחדים, ויש אפילו שלא ידברו, ויחשבו בטעות לאוטיסטים. 
2. ילדים בעלי קושי בעיבוד חושי שמתקיפים את הסביבה שהם חשים בה מאויימים,  כל מה שמתקרב אליהם  וכל מי שגורם להם סבל.  הם אינם סובלים שילדים או מבוגרים יתגודדו סביבם, אינם משתתפים בפעיליות של הגן, צורחים כאשר מנגנים או שרים, למרות שבבית הם נחשבים לסופר מוסיקליים, הם לא ירצו ללכת למסיבות בכלל כולל ימי הולדת שנחשבים מאד אטרקטיביים בחיי הפעוט, והבעייתים ביניהם לא ירצו שיחגגו  להם עצמם ימי הולדת. שזה בהחלט חריג ומלמד על בעיה קשה.
יחד עם זאת אותם ילדים ממש שסובלים מרעש יפתחו דרך למסך רעשים טורדים בכך שהם יצרח וחזק יותר מהרעש סביבם , או ידפקו חזק בפטיש פעולה שעוזרת להם להרגיע את עשרות הרעשים הטורדים אותם, בדומה לנער בגיל ההתבגרות שמתחבר לאוזניות כדי לפותר לעצמו את ה"רעשים" הנפשיים, המוסיקה בדצבלים גבוהים עושה סדר , כמו המורה שמכה בשולחן בחוזקה כשהוא מבקש בעצם שקט.
התופעה שבני נוער זקוקים למוסיקה רועשת ידועה, ונובעת מאותו צורך למסך בילבול פנימי. אלא שבגיל ההתבגרות זה טבעי וחולף, ואילו לילדים בעלי קושי בעיבוד חושי זה לא חולף אלא אם הם יטופלו בזמן, וגם אז לא נמצא עדיין פיתרון שלם.

מה עושים בחוש-חש?
מזמינים את ההורים למפגש היכרות ושומעים על הבעיה.מזמינים את ההורה לצפות בילד בשלוש סביבות חיים שונות: קניון, גן הילדים , מגרש משחקים ציבורי בו מסתובבים גם מבוגרים וגם בעלי חיים.
במידה וההתנהלות מלמדת על אפשרות לבעיית קושי בוויסות/עיבוד חושי מפנים את הילד לאיבחון מקצועי ואח"כ מתחילים ב"דיאטה סנסורית"  שז קודם כל הרגעת הלחץ של הגירויים השליליים ואח"כ התחלות של חשיפה איטית ומבוקרת לעולם החיצוני כאשר ההמשך תלוי בניסוי ותהייה
המטרה לסייע לילדים ליצור קשר אל ילדים שאינם מפריעים זה לזה תוך כדי שמירת מרחק שנדרש על מנת שהילדים לא יחושו מאויימים ההתאמה של כל ילד חדש היא תהליך מסובך ורגיש.
כל הפעילות הרגילות אמורות להיות מוסבות כך שתוכלנה להתאים ליכולת ההכלה של הילדים .
כל מי ששלח את ילדו לגן טרום חובה ומרגיש שהילד שלו אומלל שם, חשוב  שלא ימהר להפיל את הקושי  על הגננת או המערכת, טוב יעשה אם יגיע לפגישת יעוץ עם ד"ר דליה שחף, שלאחריה ניתן יהיה לבנות תוכנית עבודה עם הילד.
טלפונים להתקשרות: 0523-220240
ודרך צור קשר באתר זה

כל מי שגילה בדרך הקשה שהילד שלו סובל בגן טרום חובה.
לכל מי שגילה שהילד שלו רוצה על הידיים גם כשחבריו כבר  נהנים מהעצמאות. 
כל מי שגילה שהגננת חושבת שהילד שלהם אלים למרות שאין לו כל סיבה  להיות כזה, ונעשו כל הטיפולים הנדרשים להרגיע אותו שלא בדרך של "פסק זמן" ראה מאמר "ילדים בעלי קושי בעיבוד חושי-יש דבר כזה.." המאמר באתר זה.

 


לייבסיטי - בניית אתרים